Gå til hovedindhold

Citybrandet Aarhus

Her kan du læse om Citybrandet Aarhus

Indhold

    Aarhus er i en positiv udvikling, aktiviteten i byen er høj, mange af os er stolte af at være aarhusianere, og byen har generelt et positivt omdømme. Det er et rigtigt godt udgangspunkt for branding af en by. De nye store udviklingsprojekter som Aarhus Ø og helhedsplan Gellerup, attraktioner i verdensklasse som ARoS, Moesgaard og Dokk1 og titlen som europæisk kulturhovedstad i 2017 og europæisk frivillighovedstad i 2018 er med til at rykke Aarhus ind i en ny æra.

    Siden 2010 har Aarhus gennemgået tre store identitetsprocesser; udviklingen af citybrandet ”Aarhus. Danish for progress” i 2011, kulturhovedstadstemaet ”Rethink” fra samme år og senest Aarhus-fortællingen, som byrådet formulerede i 2014. Alle tre fortællinger identificerer de samme kerneværdier for Aarhus og understøtter derfor det samlede Aarhus-brand. Derfor tager vi fortsat udgangspunkt i de brandingværdier, der blev identificeret i 2011 og vil i de kommende år arbejde videre med en samlet grundfortælling.

    Læs også om: 

    Læs om tilgangen til branding

    Læs om Aarhusmålene og Aarhusfortællingen

    Læs om Aarhus brandværdier

    Læs om vores aktiviteter

     

     

     

    Sidst opdateret: 23. oktober 2023