Citybrandet Aarhus
Her kan du læse om Citybrandet Aarhus
Aarhus er i en positiv udvikling, aktiviteten i byen er høj, mange af os er stolte af at være aarhusianere, og byen har generelt et positivt omdømme. Det er et rigtigt godt udgangspunkt for branding af en by. De nye store udviklingsprojekter som Aarhus Ø og helhedsplan Gellerup, attraktioner i verdensklasse som ARoS, Moesgaard og Dokk1 og titlen som europæisk kulturhovedstad i 2017 og europæisk frivillighovedstad i 2018 er med til at rykke Aarhus ind i en ny æra.
Siden 2010 har Aarhus gennemgået tre store identitetsprocesser; udviklingen af citybrandet ”Aarhus. Danish for progress” i 2011, kulturhovedstadstemaet ”Rethink” fra samme år og senest Aarhus-fortællingen, som byrådet formulerede i 2014. Alle tre fortællinger identificerer de samme kerneværdier for Aarhus og understøtter derfor det samlede Aarhus-brand. Derfor tager vi fortsat udgangspunkt i de brandingværdier, der blev identificeret i 2011 og vil i de kommende år arbejde videre med en samlet grundfortælling.
Læs også om:
Læs om Aarhusmålene og Aarhusfortællingen
Kontakt os
City Brand Aarhus
+45 2237 1667
rem@aarhus.dk