Gå til hovedindhold

Sociale medier

Retningslinierne for brugen af Vær med! logoet på digitale sociale medier er ens, uanset om der er tale om Facebook, LinkedIn eller andre platforme.

  • Læs op

Indhold

    Vær Med! logoet kan både anvendes i de fire farvevarianter og i den helt hvide eller sorte version, helt afhængig af billedet det skal placeres ovenpå.

    Anvendes logo-kassen i en af de fire farvevarianter, skal baggrunden have 90% opacitet. Logo-kassen kan placeres frit i alle fire hjørner af billedet, så længe det går helt ud til kanten i én af siderne, og den samme margen holdes til den nærmeste anden kant på billedet.

    Hvis logoet bruges i den helt hvide eller sorte version, skal det placeres et sted på billedet, hvor der er nok ”luft” i baggrunden, afhængig af billedets motiv og nuancer.

    Facebook eksempel: 

    Vær Med! logo-kassen kan anvendes i alle fire farvevarianter og kan placeres frit i alle fire hjørner af billedet, afhængig af hvor det passer bedst i forhold til motivet på billedet. Logo-kassen skal gå helt ud til yderkanten i én af de fire sider, og skal samtidig have samme margen til yderkanten af den nærmeste side, svarende til den margen der er fra kanten af logo-kassen og ind til Vær Med! logoet.

    Logoet kan også anvendes i den helt hvide eller sorte version, hvis baggrundsbilledet egner sig til det.

    På Facebook må der ikke være citat på billedet, da det vil overskride den tilladte tekstmængde.

    LinkedIn eksempel: 

    Vær Med! logoet kan anvendes i den helt hvide eller sorte version, afhængig af baggrundsbilledets motiv og nuancer. Logoet kan frit placeres i alle fire hjørner af billedet, men altid med samme margen til de to nærmeste yderkanter. Logoet kan også anvendes i en af de fire farvevarianter, som vist på eksemplet.

    Hvis baggrundsbilledet egner sig til det, kan der også indsættes et citat som overskrift på billedet.

     

    Sidst opdateret: 14. december 2023