Sociale medier
Retningslinierne for brugen af Vær med! logoet på digitale sociale medier er ens, uanset om der er tale om Facebook, LinkedIn eller andre platforme.
Vær Med! logoet kan både anvendes i de fire farvevarianter og i den helt hvide eller sorte version, helt afhængig af billedet det skal placeres ovenpå.
Anvendes logo-kassen i en af de fire farvevarianter, skal baggrunden have 90% opacitet. Logo-kassen kan placeres frit i alle fire hjørner af billedet, så længe det går helt ud til kanten i én af siderne, og den samme margen holdes til den nærmeste anden kant på billedet.
Hvis logoet bruges i den helt hvide eller sorte version, skal det placeres et sted på billedet, hvor der er nok ”luft” i baggrunden, afhængig af billedets motiv og nuancer.
Facebook eksempel:
Vær Med! logo-kassen kan anvendes i alle fire farvevarianter og kan placeres frit i alle fire hjørner af billedet, afhængig af hvor det passer bedst i forhold til motivet på billedet. Logo-kassen skal gå helt ud til yderkanten i én af de fire sider, og skal samtidig have samme margen til yderkanten af den nærmeste side, svarende til den margen der er fra kanten af logo-kassen og ind til Vær Med! logoet.
Logoet kan også anvendes i den helt hvide eller sorte version, hvis baggrundsbilledet egner sig til det.
På Facebook må der ikke være citat på billedet, da det vil overskride den tilladte tekstmængde.
LinkedIn eksempel:
Vær Med! logoet kan anvendes i den helt hvide eller sorte version, afhængig af baggrundsbilledets motiv og nuancer. Logoet kan frit placeres i alle fire hjørner af billedet, men altid med samme margen til de to nærmeste yderkanter. Logoet kan også anvendes i en af de fire farvevarianter, som vist på eksemplet.
Hvis baggrundsbilledet egner sig til det, kan der også indsættes et citat som overskrift på billedet.