Det er en vigtig del af en vellykket employer branding, at vi kommunikerer ensartet, når vi fortæller omverdenen om Aarhus Kommune som arbejdsplads.

Vi skal hele tiden huske på, at i et demokratisk samfund er der plads til forskellige meninger, nuancer og debat. Derfor vil budskaberne i en employer brand book som denne altid være tænkt som inspiration og rettesnore.

Når vi henvender os til omverdenen med budskabet om, at Aarhus Kommune er en god og attraktiv arbejdsplads, hvor alle bør overveje at ”komme og være med”, er det hensigtsmæssigt, at budskaberne er nogenlunde ensartede og afstemte og bunder i nogle realiteter.

Vi deler vores budskaber ind i kernebudskaber, underbudskaber og dokumentation.

 

Vi er med til at gøre Aarhus til en god by for alle

Vi er med til at sikre, at vores by har brug for alle

Vi er med til at skabe en by i vækst og med et stærkt erhvervsliv

Vi er med til at skabe en bæredygtig by med gode by- og lokalmiljøer

Vi er med til at skabe fællesskab og medborgerskab

Vi er med til at sikre sundhed og trivsel

Hvad er det, jeg konkret gør i dagligdagen, der støtter det store formål?

Jeg er med til at gøre en forskel for andre

Jeg er med i faglige fællesskaber

Jeg er med til at samarbejde på tværs af afdelinger og funktioner

Jeg er med til at støtte byens politikere, så de kan tage de bedste beslutninger

Jeg er med til at samarbejde med erhvervslivet

Hvilke konkrete projekter og aktiviteter kan føre bevis for budskaberne?